fredag 3. april 2009

Mange gode grunner for å sykle til jobb

Jeg begynte å sykle til jobb for snart tyve år siden, dengang til Gamlebyen (Forsvaret). I starten syntes jeg at det var tiltak å ta fatt på sykkelturen, men etterhvert ble det mer og mer en "kosetur" til og fra jobb. Jeg møtte mange nye mennesker på Gamlebyfergen og fikk med meg små opplevelser som jeg ellers ville ha gått glipp av dersom jeg satt i bil.

Listen over fordeler ved å sykle til jobben er ganske lang, men her er noen av de viktigste for meg:

- Den daglige trimmen blir ivaretatt, og jeg slipper å bruke tiden etter arbeidstid til trening.
- Med daglig trim holder jeg meg friskere, og man blir lettere til sinns.
- Sykling er et godt miljøtiltak
- Jeg bruker kortere tid til og fra jobben (4,5 km til min arbeidsplass)
- Sykling er vesentlig billigere enn å kjøre bil. Ingen parkeringsavgift, og lett å finne parkeringsplass...

God Påske!

Ingen kommentarer: